Nieuws & Media


Eindhoven Airport lanceert nieuwe positionering

Nieuwe website eerste kennismaking van klantbelofte

Eindhoven, 22 januari 2016

Vandaag lanceert Eindhoven Airport haar nieuwe positionering, waarmee de luchthaven de komende jaren haar passagiers wil verwelkomen. Deze klantbelofte hebben we vastgesteld om richting de bezoekers van de luchthaven te communiceren wat ze van de snel groeiende luchthaven kunnen verwachten.

De strategie van Eindhoven Airport richt zich voor de komende jaren op de ontwikkeling van de luchthaven (uiteraard binnen de kaders van het Aldersadvies en de Luchtvaartnota en met draagvlak van de omgeving), zowel op het gebied van het aantal passagiers als op het gebied van commerciële activiteiten en klanttevredenheid. Om focus te creëren binnen alle activiteiten en doelstellingen van de komende jaren, is Eindhoven Airport op zoek gegaan naar een positionering. Een klantbelofte met een thema die onderscheidend, eigen en realiseerbaar is. De letterlijke klantreis makkelijk maken is dan ook het thema waarvoor gekozen is.

De klant staat steeds meer centraal op Eindhoven Airport, want een tevreden klant komt graag terug. Dat Eindhoven Airport als functionele eigenschap heeft een overzichtelijke luchthaven te zijn, is hierbij een groot voordeel. Uit onderzoek blijkt dat de passagier vooral op zoek is naar gebruikersgemak. Dat is de basis. Met het claimen van dit gebruikersgemak voorzien we in een behoefte die door geen enkele andere luchthaven in ons verzorgingsgebied als positionering is gekozen. Daarmee onderscheiden we ons. De passagier gaat door ons als het ware van deur tot vliegtuigdeur bij de hand worden genomen.

Joost Meijs, Algemeen Directeur Eindhoven Airport
Hqdefault

Always Easy

De positionering wordt onderstreept door de nieuwe pay-off van de luchthaven: ‘Always Easy’. In samenspraak met passagiers en vertegenwoordigers van alle partijen die actief zijn op de luchthaven is gekozen voor deze positionering die ingezet gaat worden op 3 pijlers: Infrastructuur, People en Online. Verschillende geplande verbouwingswerkzaamheden, cursussen en opleidingen op het gebied van klantgerichtheid en het lanceren van een compleet nieuwe website zijn voorbeelden van deze aanpak.

Nieuwe website

De eerste kennismaking van ‘Always Easy’ is een compleet nieuwe website, die vandaag gelanceerd is. Het kernwoord voor het vernieuwde www.eindhovenairport.nl is ‘relevantie’. Het wordt de bezoeker van deze website makkelijker gemaakt doordat deze in één oogopslag kan kiezen waarvoor men de website bezoekt. Ga je vliegen, haal of breng je iemand, ben je benieuwd naar een van de 75 bestemmingen bereikbaar vanaf Eindhoven Airport of wil je een parkeerplaats boeken? Daarnaast bevat de website op relevante momenten allerlei reistips, die ervoor zorgen dat de voorbereiding op de reis makkelijker verloopt en men niet voor verrassingen komt te staan in de terminal.

De passagier krijgt als het ware een online checklist mee, zodat deze goed voorbereid op reis gaat. Een mooi voorbeeld van een van de van de onderscheidende kenmerken van onze nieuwe website.

Joost Meijs, Algemeen Directeur Eindhoven Airport

De nieuwe positionering en het uitrollen hiervan via verschillende middelen komt tot stand in samenwerking met bureaus Altuition, ADDFocus en IN10.

Download PDF
Download PDF
Over Eindhoven Airport

Eindhoven Airport verbindt Brainport met de economische en toeristische centra in Europa en in de rest van de wereld en bevordert het vestigingsklimaat van Zuid-Nederland. Vanaf de tweede luchthaven van Nederland kan naar meer dan 75 bestemmingen worden gevlogen. Het gemak van de passagier staat hierbij centraal en komt tot uiting in de klantbelofte ‘Always Easy’. Eindhoven Airport krijgt de ruimte om zich stapsgewijs te ontwikkelen naar ruim 6 miljoen passagiers in 2019. Deze groei komt tot stand met draagvlak van de omgeving en binnen de kaders van de medegebruikvergunning en de Luchtvaartnota. Het evenwicht tussen internationale connectiviteit en leefbaarheid en duurzaamheid staat aan de basis hiervan. Samen met de partnerbedrijven is Eindhoven Airport een van de grotere werkverschaffers in de regio. De verwachting is dat de luchthaven in 2019 2.000 directe arbeidsplaatsen zal bieden.





De afdeling Corporate Communications & Public Affairs voorziet media van informatie en behandelt verzoeken voor interviews, opnames en beeldmateriaal.
Corporate Communications & Public Affairs is bereikbaar via telefoonnummer 040-2919855 of per e-mail tijdens kantooruren via press@eindhovenairport.nl

Buiten kantooruren kunt u voor dringende zaken terecht op voorgaand nummer voor de dienstdoende woordvoerder.

×

Select country