Nieuws & Media


Eindhoven Airport vergemakkelijkt claimen van gevonden voorwerpen

Eindhoven Airport kiest voor het online managen van gevonden voorwerpen via ilost

Eindhoven, 25 juli 2016

In 2015 reisden 4,3 miljoen mensen via Eindhoven Airport – voor vakantie, werk of andere redenen. Uiteraard komt het voor dat er ook spullen worden verloren. Eindhoven Airport neemt vanzelfsprekend haar verantwoordelijkheid en beheert deze spullen tot een verliezer zich meldt - tot voor kort voornamelijk via de telefoon.

 

Vanaf 1 mei 2016 biedt Eindhoven Airport de mogelijkheid om via een online platform na te gaan of het verloren item op de luchthaven is gevonden. Hiervoor is Eindhoven Airport een samenwerking aangegaan met het Amsterdamse iLost, dé specialist op het gebied van gevonden voorwerpen. Het iLost platform voorziet in een efficiënt registratie en online publicatie proces, faciliteert álle communicatie met de eigenaar, biedt uitgebreide logistieke ondersteuning en legt alle processtappen vast in een logboek.

 

Voor Eindhoven Airport betekent dit veel tijdbesparing op het registratieproces, de communicatie, (interne) logistiek en uitlevering; de bezoeker van de luchthaven handelt alles zelfstandig af via het internet. Daarmee wordt het claimen van gevonden voorwerpen voor zowel de passagiers als de medewerkers van Eindhoven Airport nog gemakkelijker en efficiënter. Daarnaast nemen de inkomende informatie aanvragen met betrekking tot gevonden voorwerpen sterk af.

 

Een overzicht van de gevonden voorwerpen op het vliegveld is 24 uur per dag en in 5 talen beschikbaar voor de reiziger/bezoeker van Eindhoven Airport, die zijn eigen voorwerp direct kan claimen. Uiteraard kan het voorwerp op het vliegveld worden afgehaald, maar er kan ook gekozen worden het wereldwijd te laten afleveren door een erkende koeriersdienst.

 

Kortom, een verhoogde efficiency en een verbeterde klantbeleving.

219339 tumblr static ilost png red 1cc472 large 1469431905
Download PDF
Download PDF
Over Eindhoven Airport

Eindhoven Airport verbindt Brainport met de economische en toeristische centra in Europa en in de rest van de wereld en bevordert het vestigingsklimaat van Zuid-Nederland. Vanaf de tweede luchthaven van Nederland kan naar meer dan 75 bestemmingen worden gevlogen. Het gemak van de passagier staat hierbij centraal en komt tot uiting in de klantbelofte ‘Always Easy’. Eindhoven Airport krijgt de ruimte om zich stapsgewijs te ontwikkelen naar ruim 6 miljoen passagiers in 2019. Deze groei komt tot stand met draagvlak van de omgeving en binnen de kaders van de medegebruikvergunning en de Luchtvaartnota. Het evenwicht tussen internationale connectiviteit en leefbaarheid en duurzaamheid staat aan de basis hiervan. Samen met de partnerbedrijven is Eindhoven Airport een van de grotere werkverschaffers in de regio. De verwachting is dat de luchthaven in 2019 2.000 directe arbeidsplaatsen zal bieden.





De afdeling Corporate Communications & Public Affairs voorziet media van informatie en behandelt verzoeken voor interviews, opnames en beeldmateriaal. Corporate Communications & Public Affairs is bereikbaar via telefoonnummer 040-2919855 of per e-mail tijdens kantooruren via press@eindhovenairport.nl
Buiten kantooruren kunt u voor dringende zaken terecht op voorgaand nummer voor de dienstdoende woordvoerder.

×

Select country