Nieuws & Media

Home

Eindhoven Airport lanceert nieuwe merkcampagne met #eindjevliegen

Nieuwe campagne focust op het rijke bestemmingenaanbod van de luchthaven.

Vandaag lanceert Eindhoven Airport een nieuwe merkcampagne. De luchthaven is met zo’n 6 miljoen passagiers per jaar de tweede luchthaven van Nederland, maar heeft als voordeel dat de terminal overzichtelijk en compact is, met een meer dan ruim genoeg horeca en retail aanbod. Bovendien vlieg je vanaf Eindhoven Airport naar meer dan 80 bestemmingen.

 

Marktonderzoek

Uit recent onderzoek bleek dat Eindhoven Airport in heel Nederland bekend is, maar dat het beeld dat men van de luchthaven heeft niet strookt met de realiteit: Eindhoven Airport is completer en heeft een rijker bestemmingenaanbod dan men verwacht.

Om deze perceptie te veranderen introduceert Eindhoven Airport een nieuwe merkcampagne die duidelijk maakt dat je vanaf de Brabantse luchthaven supermakkelijk naar meer dan 80 bestemmingen vliegt. Ga je voor een stedentrip? Of voor een zonvakantie? Zoek je familie of vrienden op of heb je een zakelijke meeting in het buitenland? Het is slechts een #eindjevliegen.

 

#eindjevliegen

Waar je ook heen wilt, waar je ook zin in hebt, je vliegt er supermakkelijk heen vanaf Eindhoven Airport. Gemak x Bestemmingen, dát is een #eindjevliegen.

Met de hashtag laat de luchthaven zien dat je bij Eindhoven Airport aan het goede adres bent. De tone of voice van de campagne straalt ‘gemak’ uit. Bovendien heeft de hashtag een dubbele betekenis: de bestemmingen zijn slechts een eindje vliegen, daarnaast is ‘Eindje’ een koosnaam voor de stad Eindhoven.

 

Geïntegreerde campagne

Eindhoven Airport introduceert met de campagne, die ontwikkeld is door IN10, een ‘gevleugelde uitspraak’. Wanneer je vanaf Eindhoven Airport vliegt is #eindjevliegen de hashtag die je gebruikt voor al je social posts. Omdat de campagne een social karakter heeft, ligt de focus van media en middelen vooral op de kanalen Facebook, Instagram en YouTube.

Met de campagne introduceert de luchthaven content thema’s die potentiele reizigers inspireren:

·         Strand en zonnebrand

·         Ontsnappen en ontspannen

·         Cultureel en culinair doen

·         Feesten in Verweggistan

·         Pintje op de piste

·         Business in het buitenland

·         Winkeltasjes en zonnige terrasjes

Naast het inzetten van sociale kanalen, communiceert Eindhoven Airport de nieuwe campagne via ‘on the go’ out of home media (stations en tankstations) en in de terminal zelf.

“Met #eindjevliegen benadrukken we op sympathieke wijze dat Eindhoven Airport inmiddels heel wat meer te bieden heeft dan men denkt, zonder daarbij afbreuk te doen aan de gemaksassociatie.”

Bjorn Stolte, Managing Director IN10 

“Eindhoven Airport geniet ondanks haar groei nog altijd van de vele voordelen van een compacte luchthaven. In de afgelopen periode openden we een nieuwe prijswinnende departure lounge met state-of-the art gates, met een tweede Starbucks en The Bar, een branded horeca concept van Bavaria. Het feit dat je daarnaast vanaf onze luchthaven naar meer dan 80 bestemmingen kunt, geeft aan dat we genoeg te vertellen hebben. Een verhaal dat wellicht niet zo bekend is. We denken met deze campagne hier op een impactvolle manier verandering in te brengen.

Eli Lejeune, Marketing Manager Eindhoven Airport
280486 ea eindjevliegen fb 1200x628 2 06a223 large 1526647987
Download PDF
Download PDF
berichten
Over Eindhoven Airport

Eindhoven Airport is de tweede luchthaven van Nederland met naar verwachting ruim 6 miljoen passagiers in 2018. De luchthaven zorgt voor een makkelijke verbinding van Brainport met Europa en verder, in balans met de omgeving. Het gemak voor de reiziger komt tot uiting in de klantbelofte ‘Always Easy’. De luchtvaartmaatschappijen verbinden Zuid-Nederland met meer dan 80 toeristische en zakelijke bestemmingen. Samen met de partnerbedrijven biedt de luchthaven bijna 2000 arbeidsplaatsen en is daarmee een van de grote werkgevers in de regio. We zijn ons bewust van de maatschappelijke impact die een luchthaven heeft. Maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in ons DNA, we hebben continu aandacht voor het evenwicht tussen internationale connectiviteit en de leefbaarheid in de omgeving. De aandelen van Eindhoven Airport N.V. zijn in handen van Schiphol Nederland B.V., de Provincie Noord-Brabant en de Gemeente Eindhoven.





Voor meer informatie - E-mail: press@eindhovenairport.nl Telefoon: 040-2919855 http://nieuws.eindhovenairport.nl/nl Twitter: https://twitter.com/EINairport


×

Select country