Nieuws & Media

Home

Eindhoven Airport blijft investeren in kwaliteitsverhoging

Vernieuwd securitygebied, nieuwe Check In en Bagtag-kiosken en meer kwaliteitsimpulsen

372008 zen%20security%20baklining%20%28small%29 c51b97 large 1607002127

Eindhoven Airport maakt met nieuwe services en optimalisaties wederom een kwaliteitsslag. Op de planning staan een facelift van het securitygebied, nieuwe Check In en Bag Tag-kiosken en een nieuwe horecazaak aan landzijde. Daarnaast werd onlangs het servicepunt voor minder valide passagiers met een (niet) zichtbare beperking geoptimaliseerd en werd een vernieuwde toegangspost naar het platform opgeleverd.

372009 zen%20security%20view%20%28small%29 d135bb large 1607002907

Op dit moment wordt het nieuwe securitygebied heringericht; ook de uitstraling ervan wordt sterk verbeterd. Daarnaast wordt de routing naar het securitygebied geoptimaliseerd. Het nieuwe gebied is straks bereikbaar via een duidelijk herkenbare toegangspoort. Voordat reizigers het securitygebied ingaan, worden ze langs de pre-scans geleid die voor een betere routing naar voren zijn gehaald. De ingrepen creëren in het gebied meer rust en overzicht voor passagiers en medewerkers. Dat is belangrijk omdat het securityproces een voornaam proces is in de operatie van de luchthaven terwijl het tegelijkertijd voor passagiers vaak een stresspunt aan het begin van hun reis is. Daarnaast is een overzichtelijke en aangename omgeving van belang voor de werknemers ter plekke. Het nieuwe securitygebied is half maart gereed.

Check In en Bag Tag-kiosken

Een extra service voor de passagiers zijn de zes Check In-kiosken en vijf Bag Tag-kiosken in de terminal (aan landzijde). Bij de self-service Check In-kiosken kunnen passagiers verschillende services van de luchtvaartmaatschappij uitvoeren, zoals inchecken, een stoel kiezen en een boarding pass printen. Aanvankelijk zijn de Check In- kiosken alleen beschikbaar voor passagiers van Transavia en TUI. De Check In-kiosken zijn een toevoeging aan de bemande Check In-balies. Deze balies blijven beschikbaar voor bijvoorbeeld de afhandeling van complexe boekingen. Bij de Bag Tag-kiosken printen passagiers een zelfklevend bagagelabel voor ruimbagage waarna de bagage kan worden ingecheckt bij de self-service drop-off balies. Deze Bag Tag-kiosken zijn beschikbaar voor alle luchtvaartmaatschappijen. Het beschikbaar stellen van de self-service kiosken zorgt voor een snellere en efficiëntere afhandeling. De kiosken zijn naar verwachting in de loop van januari stapsgewijs beschikbaar voor passagiers. Waar nodig worden later in 2021 meer kiosken toegevoegd.

Het servicepunt voor minder valide passagiers met een (niet) zichtbare beperking (Mobility Assistance) aan luchtzijde (na security) werd onlangs geoptimaliseerd. De ruimte is verruimd zodat er meer plek is voor rolstoelen en begeleiders. Daarnaast is de uitstraling gemoderniseerd en zijn twee vluchtinformatieschermen opgehangen. Ook de signing is aangepast waardoor het nu een duidelijk herkenbare en goed vindbare zone is.

Verder is een nieuwe servicebalie (nabij gate 6) toegevoegd.

STRIPES

Nieuw in de terminal aan landzijde is horecagelegenheid STRIPES die halverwege december opent. De opvolger van Farm Coffee ‘ademt‘ Eindhoven. De industrieel/urban ‘look & feel’ van de zaak past bij de stad Eindhoven. De naam verwijst niet toevallig naar Strijp S, een typische urban plek in het hart van de stad. De horecazaak met een bar, lounge en een buitenterras biedt vooral producten van lokale leveranciers. De zaak wordt uitgebaat door de Vermaat Groep.

372012 stripes%20def a644fa large 1607003093

In november werd de nieuwe toegangspost naar het platform geopend. De nieuwbouw van deze zogenaamde Hoofddoorlaatpost-die wordt gebruikt door veel medewerkers en leveranciers- is ruim van opzet en kan daardoor meer voertuigen en medewerkers verwerken. Het gebouw is ingericht met een dubbele voertuigsluis en een aparte uitgang vanaf het platform naar de openbare weg. De nieuwbouw biedt op alle fronten meer comfort voor medewerkers en leveranciers die er gebruik van maken.

Strategie

Door het aanbod aan extra faciliteiten en het optimaliseren daarvan biedt de luchthaven nog meer kwaliteit aan reizigers en medewerkers. Deze kwaliteitsslag past bij de strategie van Eindhoven Airport om de kwaliteit in plaats van de kwantiteit centraal te stellen en te focussen op het nog verder verhogen van de kwaliteit van de luchthaven.

Download PDF
Download PDF
berichten
Over Eindhoven Airport

Eindhoven Airport is de tweede luchthaven van Nederland. De luchthaven zorgt voor een makkelijke verbinding van Brainport met Europa en verder, in balans met de omgeving. Het gemak voor de reiziger komt tot uiting in onze klantbelofte. De luchtvaartmaatschappijen verbinden Zuid-Nederland met meer dan 85 toeristische en zakelijke bestemmingen. Samen met de partnerbedrijven biedt de luchthaven circa 1500 arbeidsplaatsen en is daarmee een van de grote werkgevers in de regio. We zijn ons bewust van de maatschappelijke impact die een luchthaven heeft. Maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in ons DNA, we hebben continu aandacht voor het evenwicht tussen internationale connectiviteit en de leefbaarheid in de omgeving. De aandelen van Eindhoven Airport N.V. zijn in handen van Schiphol Nederland B.V., de Provincie Noord-Brabant en de Gemeente Eindhoven.





Voor meer informatie - E-mail: press@eindhovenairport.nl Telefoon: 040-2919855 http://nieuws.eindhovenairport.nl/nl Twitter: https://twitter.com/EINairport


×

Select country